To takie proste!
Przedszkole Publiczne w Rzepienniku Biskupim
Strona głowna  /  Nauka na odległość
Nauka na odległość

 

 

ZAPRASZAM RODZICÓW DO WSPÓŁPRACY I DZIAŁAŃ Z DZIEĆMI. PONIŻEJ UDOSTĘPNIAM KARTY PRACY: 

 

 

"Nowe przygody Olka i Ady" A+ karty pracy cz.2 (3/4 latki - czerwona)    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

 

"Nowe przygody Olka i Ady" A+ książka 3/4 latki  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html

 

"Nowe przygody Olka i Ady" BB+  karty pracy cz.4 (5/6 latki - fioletowa)  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html#p=3

 

"Nowe przygody Olka i Ady" BB+  książka 5/6 latki  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=8

 

"Nowe przygody Olka i Ady" B przygotowaniedo czytania, pisania i liczenia (5 latki - róźowa)  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html

 

"Nowe przygody Olka i Ady" B+ litery i liczby cz.2 ( 6 latki - turkusowa)  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html

 

 


ARTUR BARCIŚ "WIERSZ O WIRUSIE"

https://www.youtube.com/watch?v=0kwPWUYnuDM

 

 


 

NOWE ZADANIA

 


 

 

Żegnamy przedszkole

 

 

25.06.2020 piątek

 

 

Szanowni Rodzice

Kochane Dzieci!

Rok szkolny dobiega końca, tym samym kończymy naukę zdalną.

Dzieciaki, możecie już tylko spędzać czas na wesołej zabawie.

 

 

Drogie dzieci

Dziękuję, że tak dzielnie pracowałyście.

Drodzy rodzice

Bardzo dziękuję za współpracę w tak trudnym okresie.

 

Życzę wszystkim udanych wakacji!

Uważajcie na siebie!  Pa! Pa!

 

 

 

 

 

 

 

                                         Pożegnanie przedszkola

 

                                         Hej przedszkole   

 

 

 

Chętnych zapraszam do obejrzenia bajki:(kedyś gdy będziecie się nudzić)

Witaj Franklin Franklin i dobra wróżka, Franklin i czerwona hulajnoga  

 

 

 

24.06.2020   czwartek

 

Kochane przedszkolaki, nadszedł czas na wspomnienia. Powspominajmy zabawki z przedszkola:

 

Zagadki dla najmłodszych (J. Stec):

Może być mała albo duża,
czasami małe oczka zmruża.
Zawsze jest miła, uśmiechnięta,
dlatego lubią ją dziewczęta. (lalka)

 

Od ziemi odbija się ładnie
i latać także potrafi.
Lubię, gdy w dłonie mi wpadnie,
nie lubię, kiedy nie trafi. (piłka)

 

Z czego dzieci budują domy, mosty, wieże
i nie psują zabawki chociaż się ją rozbierze?(klocki)

 

Odkąd ją dziadek zrobił w ogrodzie,
dzieci w powietrzu fruwają co dzień.
Wystarczy gałąź, deska i sznurek,
żeby radośnie móc wzbić się w górę. (huśtawka)

 

Ma cienką nóżkę i pękaty brzuszek,
często go nakręcać muszę.
A on, na swej jednej nodze,
wciąż wiruje po podłodze. (bąk)

 

 

Dopasuj rymy:

 Przeczytajcie poniższe wyrazy lub poproście o ich przeczytanie Rodziców. Waszym zadaniem będzie dopasować rymujące się wyrazy:

huśtawka
grabki
zabawka
żabki
wiaderko
króliczek
lusterko
kamyczek

 

 

Zabawy z cieniem

W tej zabawie Dziecko porusza się w określony sposób, a Rodzic naśladuje Dziecko. Następnie następuje zamiana i Dziecko naśladuje sposób poruszania się Rodzica.

 

Posłuchajcie wierszyków na zakończenie.

Pożegnanie przedszkola wiersze, wierszyki z animacją

 

 

 

Przedszkole uczy, bawi i „daje „ przyjaciół. Większość z Was ma w przedszkolu swojego ulubionego kolegę czy koleżankę.

Oto piosenka o przyjacielu. Czy zgadzacie się z nią?

 

MAM PRZYJACIELA  

 

Powtórzcie piosenkę:  Do widzenia przedszkole  

 

 

Laurka dla przyjaciela.

 Narysuj obrazek – laurkę. Jeśli potrafisz pisać napisz samodzielnie dedykację, a jeśli nie to poproś o to Mamę lub Tatę. Potem poproś Rodziców o zrobienie zdjęcia Twojego obrazka i wyślijcie go Twojej ulubionej koleżance i ulubionemu koledze

 

Na zakończenie naszej nauki posłuchajcie:

 

Bajka dla dzieci Kubuś - Wakacje

     https://www.youtube.com/watch?v=heNna0maQ0E

 

 

Zaśpiewajmy wspólnie:   Do widzenia przedszkole  oraz Niech żyją wakacje

 

 

24.06. 2020 środa

 

 

Kochane dzieci przez nami ostatnie dni nauki. Zapraszam Was dziś do krainy lodów.

W nawiązaniu do wczorajszegoświęta posłuchajcie: Piosenki o lecie i lodach  

 

 

Krótka bajka o lodach 

 

 

Posłuchajcie wiersza, możecie nauczyć się na pamięć:

Kiedy upał jest na dworze,
co ochłodzić Ciebie może?
Lemoniada, soki, woda,
krótko trwa taka ochłoda.
Lody zimne, lody pyszne,
dla ochłody fantastyczne!

 

 

Nazwij jakie lody przedstawione na obrazkach:

   1. smaki lodów  

  2. smaki lodów   

 

 

Ćwiczenia graficzne.  Lodowe mandale. 

Zamknij oczy i wyobraź sobie wymarzone lody.

 

 

Gry:

Gra  Wybieramy się na wakacje:   

Gra wyspa    dwie gry  na Safarii 

 

 

23.06.2020   wtorek

 

Dzisiaj wielkie święto - DZIEŃ  TATY. Jestem pewna , że pamiętaliście.

Na początek pomyślcie :  Za co kocham mojego tatę?

Jak już odpowiedzieliście sobie na pytanie, obejrzyjcie film:

Portret Taty

 

Teraz kolej na was. Każdy rysuje swojego tatę.

 

 

 

Tato, czy już lato? – zaproście Tatę i pokażcie mu namalowane przez was zdjęcie, po czym  zadaniem taty będzie przeczytać dziecku wiersz. Jeśli dziecko potrafi czytać może, to zrobić samodzielnie.

 

 „Tato, czy już lato?” Beata Szelągowska

Powiedz, proszę! Powiedz, tato,

Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!

Po przeczytaniu wiersza dziecko powinno odpowiedzieć na pytanie:

Po czym można poznać, że nadeszło lato?

 

Czas na piosenkę  dla taty: :   Mój tata - piosenka

  

Powtórzmy piosenkę: Do widzenia przedszkole

 

 

Kochani teraz pora na przygotowanie dla taty laurki:

Bukiet dla Taty

 

 

 

 

22 .06.2020 poniedziałek

 

Kochani zbliżamy się do końca naszych zajęć.  Wkrótce się pożegnamy. Niektórzy z was już pójdą do szkoły . Przed nami jeszcze lato, które wg kalendarza zaczęło się wczoraj . Więc zacznijmy od zabawy:

 

Kolory lata

Rodzic pyta: Jakie są kolory lata? Dlaczego?

Rodzic rozkłada na dywanie kolory: zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony, fioletowy i niebieski
Dziecko podaje nazwy kolorów, i mówi, z czym (co jest związane z latem) każdy tych z kolorów im się kojarzy.

Rodzic rozkłada zdjęcia: kwiatu i liści lipyliści brzozy brodawkowatejkwiatu i liści akacjiliści maliny z owocem, igieł jałowca z owocemliści miętybabki lancetowatejmniszka lekarskiego. (Jeżeli będzie z tym problem, proszę zajrzeć niżej, w podanych linkach znajdziecie obrazy)

Prosi dziecko, aby przyporządkowały kolory ze zdjęcia odpowiedniemu wcześniej rozłożonemu na dywanie kolorowi. Dziecko układa zdjęcia zgodnie z kolorami. Rodzic pyta: Koło jakiego koloru jest najwięcej zdjęć?

 

 

Rośliny mogą leczyć! – pogadanka na temat popularnych roślin, wsparta opowiadaniem :

Letnie opowieści – rośliny na mojej działce  Małgorzaty Szczęsnej

 

Gdy rozpoczyna się lato, wszyscy jedziemy na działkę: rodzice, siostra, brat, babcia Asia, pies, żółw, papugi i ja. Mieszkamy wtedy w pięknym miejscu – z jednej strony las, z drugiej łąka, blisko wieś i rzeczka. Na naszej działce rośnie dużo brzóz, sosen, jałowców, krzewów aronii i ziół. Żółw ma tu swoją zagrodę, aby mógł swobodnie poruszać się i jeść, co chce. Papugi przeprowadzają się z małej klatki do przestronnej woliery, którą zrobił tatuś. Piesek biega jak szalony, sprawdza wszystkie swoje miejsca i zaznacza teren. My zajmujemy się wypakowywaniem, układaniem, wietrzeniem, wieszaniem hamaków, huśtawek. Mati i Karinka, czyli moje rodzeństwo, wożą z górki świeży piasek do piaskownicy, a ja myję zabawki i pomagam ustawić zjeżdżalnię. Rano budzi mnie śpiew ptaków i cudowny zapach kwiatów i innych roślin. Wszyscy śpią, tylko babci łóżko puste. Wybiegam przed dom i widzę babcię Asię przytuloną do drzewa.
– Dzień dobry babciu, co robisz? – podbiegłam, by dać całusa mojej kochanej babci.
– Cześć Aduniu! Przytulam się do brzozy. Nie wiesz, że rośliny leczą?
– Wiem, czasem piję ziółka z apteki. Ale przytulanie do drzewa?!
– Czytałam o tym i wierzę, że brzoza da mi dużo siły, radości i zdrowia. Nie będą mnie bolały nogi. Po całym roku w mieście muszę się odnowić.
– Mamo, nie przytulaj się tak długo, bo wyssiesz z brzozy wszystkie soki i drzewa nam powysychają
– żartuje tata i przeciąga się na progu domu.
– Babciu, a czy to tylko brzoza tak leczy?
– Najlepiej działa na człowieka brzoza, lipa i sosna. – Babcia zamyka oczy, policzkiem dotyka kory, rękami oplata pień drzewa.
– Aduniu, przynieś mi parę listków mięty i dziesięć jagód jałowca, tych starych, pomarszczonych!
– woła mama przygotowująca śniadanie.
Prędko zrywam jasnozielone listki mięty, płuczę i wrzucam do dzbanka z wodą i cytryną. Ranek jest bardzo ciepły i taki napój nas orzeźwi. Ale po co mamie te kulki jałowca? Niosę je do kuchni i patrzę, jak mama rozgniata je, dodaje innych przypraw i posypuje mięso.
– Mamo, po co dajesz jałowiec do jedzenia?
– Roztarte jagody jałowca i inne przyprawy poleżą z mięsem kilka godzin. Potrawa będzie pyszna, pachnąca i lekkostrawna, czyli po zjedzeniu jej nasz brzuszek będzie lekki.

Po śniadaniu idziemy nad rzeczkę. Bierzemy koc, napoje, ciasteczka i ręczniki. Idziemy przez las sosnowy. Jak tu pachnie! Mama każe nam stanąć i wymienić powietrze w płucach. Ale to jest przyjemne!
Rozkładamy koc na miękkiej trawie nad rzeczką. Mateusz schodzi na brzeg i wkłada jedną nogę do wody.
– Brrr! Nie wchodzę, za zimna!
Karinka bierze mnie za rękę. Wbiegamy do wody, rozbryzgując ją.
– Może zrobimy skocznię i poskaczemy z niej do wody!
Bierzemy się do pracy. Mateuszowi spodobała się ta zabawa i dołącza do nas. Oczywiście! On skacze najdalej. Po pikniku na kocu wracamy na działkę. Biegnę przodem, by jak najszybciej opowiedzieć o wszystkim babci. Nagle potykam się o korzeń i upadam na rozbitą butelkę.
– Łał, ,Łał – krzyczę rozpaczliwie, widząc cieknącą krew po kolanie. Tata podnosi mnie, czyści ranę, polewając wodą z butelki.
– Musimy cię nieść. Ale co zrobić, by zatamować krew?
Mama zrywa liście rosnące przy drodze. Przeciera je, przemywa wodą, rozgniata, aż puszczają sok i przykłada mi do rany.
– Co… to… jest? Nie… będzie… szczypać? – łkam.
– Aduniu, uspokój się, to liście babki. Zaraz przestanie ci lecieć krew. Rana się oczyści i szybko zagoi.
Na działkę niosą mnie na zmianę – tata i na zrobionym z dłoni krzesełku Mateusz i Karinka.
Mateusz całą drogę żartuje:
– Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała!
Naprzeciw nas wybiega zaniepokojona babcia.
– Co się stało?
– Skaleczyłam się, babciu!
– Dobrze, że przyłożyli ci liść babki. Jutro, Aduniu, będziesz jak nowa! A teraz napij się soku z aronii, który zrobiłam poprzedniego lata. Zaraz uspokoisz się i wzmocnisz!
Wypijam soczek, choć jest trochę cierpki. Kładę się w hamaku i, patrząc na lekko poruszające się, maleńkie listki brzozy, zasypiam.
Pierwszy dzień tego lata na działce był dla mnie pełen wrażeń. Postanowiłam, że codziennie będziemy zbierać śmieci, które wyrzucają ludzie do lasu. Przynajmniej tu, koło mojej działki, będzie bezpieczna okolica od stłuczonych butelek.

Rodzic zadaje dziecku pytania:

 

 

Gdzie Ada spędzała początek lata?

Kto pojechał tam z dziewczynką?

Jakie prace wykonywali po przyjeździe na działkę?

Co robiła babcia? Dlaczego?

Dokąd rodzina poszła po śniadaniu?

Co tam robili?

Co się stało, gdy wracali na działkę?

Co zrobiła rodzina, by pomóc Adzie?
 

Spacer – zabawa dramowa.
Dziecko powtarzają za Rodzicem: Idziemy do mamy przez las. To zdanie wypowiadają cztery razy na różne sposoby: jak człowiek przestraszony, szczęśliwy, smutny, zdziwiony.

Dziecko naśladuje ruchy Rodzica. Rodzic mówi: Idziemy pod górę. Tu spotykamy kota (dziecko przeciąga się jak kot) i bociana (stają na jednej nodze, ręce w bok). Schodzimy ze stromej góry na plażę z rozgrzanym piaskiem. Przechodzimy po kamieniach przez rzekę. Tu spotykamy mamę i przytulamy ją.

 

Pobawcie się z piosenką:

      Piosenka dziecięca Głowa ramiona kolana pięty BZYK.t 

 

 Czas na spacer -  zajęcia terenowe.

Podczas spaceru dziecko powinno spróbować znaleźć rośliny wymienione w zadaniu .  Najpierw oglądnijcie uważnie przygotowane dla was obrazki a potem wyjdźcie z rodzicem na spacer aby ich poszukać.

 

Mniszek lekarski (dawna nazwa – dmuchawiec, mlecz to inna roślina). 

 

Liście mięty.   
 

Liść brzozy brodawkowatej. 

 

Liść maliny z owocem. 

 

Igły jałowca z owocem    

 

Babka lancetowata.   

 

Kwiat i liść lipy. 

 

Kwiat i liść akacji (w czerwcu są liście i kwiaty – dziecko może go nie szukać, by zapamiętać, że jest trujący).

 

 

 

Rodzic opowiada dziecku, w jaki sposób stosuje się daną roślinę. Przypomina, że liście akacji są trujące. Ostrzega, że żadnych samodzielnie zerwanych roślin (kwiatów, liści, owoców) nie należy wkładać do ust bez zgody dorosłych!

 

 

Po powrocie ze spaceru możecie rozwiązać krzyżówkę:

Krzyżówka o wakacjach:

 

 

 

 

 

Bezpieczne wakacje

 

19.06.2020

 

Kochane dzieci, w akacje trzeba być bardzo ostrożnym, zwłaszcza wtedy gdy się wam przydarzy stracić z oczu rodziców.  Trzeba mieć oczy i uszy szeroko otwarte, nie tylko po to by nie zdarzyło się nic złego, ale również po to by zauważyć piękno, które będzie was otaczać. Takim zjawiskiem jest np. tęcza, którą najłatwiej zauważyć w lecie.

 

Proszę rodzica o przeczytanie opowiadania:

 

„Letnie opowieści – tęcza nad morzem” Małgorzaty Szczęsnej

 

Jedziemy nad morze, do Gdańska – rodzice, siostra, brat i ja, Ada. W Gdańsku mieszka mamy przyjaciółka – Ewa. Bardzo ją lubimy, bo rozmawia z nami jak z dorosłymi, interesuje się naszymi sprawami i zawsze, gdy o coś zapytamy, chętnie i dokładnie nam tłumaczy.
Podróż szybko nam mija, bo słuchamy i śpiewamy ulubione piosenki. Mama zadaje nam zagadki, a tata rozśmiesza.
Ewa wita nas na progu domu z plecakiem:
– Cześć, kochani! Cieszę się, że was widzę. Proponuję, od razu, wycieczkę nad morze, bo zapowiadają, że od jutra pogoda się zmieni i będzie padał deszcz.

Pakujemy się z powrotem do samochodu – w końcu jesteśmy w Gdańsku, a rządzi tu Ewa! Tata jedzie według jej wskazówek i za chwilę jesteśmy w Sobieszewie – małej nadmorskiej miejscowości. Idziemy przez wydmy porośnięte lasami sosnowymi.
– Jak tu pięknie, odpocznijmy chwilę! – mama już rozkłada koc na polance porośniętej mchem.
Wszyscy rozciągamy się na nim. Patrzymy w niebo. Suną po nim leniwie małe chmurki.
– Zobaczcie, ta przypomina bałwana, a ta smoka! – mówię, wskazując ręką chmurę.
– Oj, chyba nie! Ta chmura przypomina mi ciebie, jak wychodzisz po kąpieli w szlafroku z ręcznikiem na głowie! – jak zwykle żartuje Mati.
Po krótkim odpoczynku ruszamy dalej.
– Za tą wydmą zobaczysz już morze! – mówi Ewa, a ja biegnę, bo chcę pierwsza cieszyć się tym widokiem. Staję i patrzę: od lewej do prawej strony woda, daleko przede mną statki, wyglądają jak zabawki. Łapię się za głowę – chwytam czapkę w ostatniej chwili. Co za wiatr! Idziemy
wszyscy na brzeg i siadamy na piasku. Teraz już nie można cicho rozmawiać, bo zagłusza nas plusk fal.
– Chyba zaczyna kropić! – Ewa wystawia dłoń i obserwujemy padające na nią kropelki deszczu.
– Uciekamy? – pyta Karinka.
– Nie zdążymy! – Ewa wyjmuje z torebki wielki przezroczysty parasol i wszyscy chowamy się pod nim. Teraz możemy spokojnie obserwować ulewę. Nagle zza chmur wychodzi złociste słońce, ostatnie kropelki deszczu padają na parasol. Ewa strzepuje z niego resztki wody…
– Ojej, tęcza, tęcza, tęcza! Na niebie i na Ewy parasolce!
Tata robi zdjęcia. Mama i Ewa, wzruszone tym widokiem, uśmiechają się do siebie. My wyliczamy, czy tęcza ma wszystkie kolory: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy! Zgadza się!
– Ewo, jak to się dzieje, że powstaje tęcza? – pytam zaciekawiona.
– To proste. Gdy w czasie deszczu wyjdzie słońce, jego promienie załamują się na kropelkach wody unoszących się w powietrzu. Wtedy promień słońca zamienia się w siedem barw! Nagle tęczowe zjawisko na niebie blednie, blednie i rozpływa się.
– Deszcz całkowicie zniknął, wyparował i nie ma już tęczy!
Spacerujemy jeszcze długo brzegiem morza. Z Karinką zbieramy ładne kamienie. Mateusz chowa do torby wyrzucone przez morze patyki o dziwnych kształtach.
– Co będziesz z nich robił? – pytamy zdziwione.
– Zobaczycie!
Wracamy do samochodu przez wydmy i las. W domu Ewy dorośli rozmawiają, wspominają, patrzą na zdjęcia. A my oglądamy zebrane nad morzem skarby. Czy już wiecie, co z patyków zrobił Mateusz?

 

 

Rodzic zadaje dziecku pytania:

 

  • Dokąd pojechała Ada z rodziną?
  • Przez co szli, zanim dotarli nad morze?
  • Co obserwowali, odpoczywając na polanie?
  • Co się stało, gdy usiedli nad morzem?
  • Z jakich barw składa się tęcza?
  • Kiedy pojawia się tęcza?
  • Co zbierały dzieci nad morzem?
  • Co Mateusz mógł zrobić ze swoich patyków?
  • Czy widzieliście kiedyś tęczę? Gdzie?
  • Czy wczesnej padał deszcz?

 

 

    Świnka Peppa | Tęcza! 

       

 

Piosenka , która podczas wakacji będzie wam przypominać o zdrowym stylu życia – jedzeniu warzyw i gimnastyce.

 Centrum Usmiechu - Jarzynowa Gimnastyka

  

   Tęcza - praca plastyczna

    

    Zabawcie się z piosenką:

 Tęcza-cza-cza

                      

 

 

Chętnych zapraszam: obejrzyjcie film , w którym zawarte jest szereg wiadomości dotyczących bezpiecznych wakacji:

 Film edukacyjny   Wakacje nad morzem - zasady bezpieczeństwa

 

 

 

18. 06. 2020 czwartek

 

Koniec przedszkola już tuż, tuż.  Czas nauczyć się piosenki, którą się pożegnamy. Będzie to ostatnia piosenka do nauki w tym roku szkolnym. Posłuchajcie.

 

Do widzenia przedszkole

 https://www.youtube.com/watch?v=6OADiBqDusA

 

1. Gdy szedł wrzesień przez zielony las

W deszczu z parasolem,

Wszystkie dzieci wtedy

Pierwszy raz, witały przedszkole.

 

Ref. Podajemy ręce do zabawy w kole

przy naszej piosence witamy przedszkole

oraz naszą panią, lalki, piłki misie

witamy już dzisiaj witamy!

 

2. Przyszła zima, zagrał mroźny wiatr

Gwiżdże już po polach.

Sypnął śniegiem, pozostawił ślad

W drodze do przedszkola.

 

3. Już jaskółka, biało-czarny ptak

Gniazdo ma w stodole.

Wkoło zieleń. To już lata znak

Czas żegnać przedszkole.

 

 

 

Rozmowa:

Kiedy pierwszy raz zawitaliście w przedszkolu ?

Kto powita starszaków we wrześniu ?

Czego będziecie się uczyć w szkole ?

 

Wstańcie . weźcie dwa metalowe widelce, jedną przykrywkę i stwórzcie muzykę do piosenki, po ponownym jej wysłuchaniu.

 

 

Pora na trochę ruchu. Zapraszamy do tańca w rytmie wesołej  i kolorowej piosenki:

  Perlice - Tiki Tiki Room

      

Zaśpiewaj dowolną piosenkę, którą pamiętasz z przedszkola.

 

 

Improwizacje ruchowe do piosenki - Pożegnamy przedszkole  

 

 

Czas na myślenie. Na początek poćwiczcie umiejętności matematyczne z filmem:

. . Liczę- długi odcinek Luli   

 

Rozwiąż zadania - zabawa matematyczna 

1. Dzieci wyniosły pluszaki na podwórko.-:  król lew wygrzewa się do słońca , obok niego 3 tygrysy i 2 pantery. Ile zwierząt – pluszaków wygrzewa się do słońca? Oblicz , zapisz działanie.

 

2. N a gałęzi jednego drzewa wiszą 3 huśtawki, na drugim drzewie wisi  1 huśtawka – hamak. Natomiast obok ustawiona jest huśtawka metalowa dwuosobowa. Ile jest wszystkich miejsc na huśtawkach ? Oblicz , zapisz działanie.

 

 

Karty

5 – 6 latki

 

- ćw. symetrii  cz. 4, str.61

- przeczytaj, pomyśl i uzupełnij (turkus), str. 76

 

Starszaku, poszukaj w twojej książce dowolnego tekstu do czytania i poczytaj.

 

 

Chętnych zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego:  Bezpieczeństwo dzieci nad wodą 

 

 

 

 

17.06.2020 środa

 

 Odgadnijcie zagadkę a dowiecie się o czym będziemy dzisiaj mówić.

 „Zagadki dla najmłodszych” J. Stec

Kiedy błyska, kiedy ulewa,
kiedy wicher łamie drzewa,
to już znak, że idzie duża,
wielka, groźna, straszna … 
(burza).

 

Latem często bywają burze i ważne jest by wiedzieć jak się podczas niej zachować. Właśnie dzisiaj przybliżę wam trochę wiadomości na ten temat.

Posłuchajcie wiersza Jacka Paciorka „Burza”  

 

– O jakim zjawisku atmosferycznym opowiada wiersz?
– O jakich jeszcze zjawiskach atmosferycznych była mowa w wierszu?
– Co robiła burza?
– Co się stało, gdy burza się zmęczyła?

 

 

Jak powstaje burza i jak należy zachowywać się podczas burzy dowiecie się z poniższego filmu edukacyjnego: Boimy się burzy

 

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
– Dlaczego w czasie burzy nie wolno chować się pod drzewem?”
– Co należy zrobić, gdy burza zastanie nas na górce?
– Co trzeba zrobić, gdy burza spotka nas w czasie kąpieli w jeziorze?
– Co należy zrobić, kiedy burza zastanie nas na łące?

 

Zapamiętajcie! – Wszystko zaczyna się od przedszkola:

 

– Czego nie można robić w czasie burzy?  (stać w wodzie, chować się pod drzewem )

– Gdzie można schronić się, gdy nadciąga burza, a do domu jest daleko?

(w sklepie, w samochodzie)

– Co powinniśmy zrobić w czasie burzy w domu? (zamknąć okna, wyłączyć z prądu urządzenia elektryczne)

 

 

Obejrzyjcie doświadczenie:  „Burza”.
 

 

 Zabawa ruchowa pt. „Słonko świeci – deszczyk pada”.

W tej zabawie dziecko będzie reagowało ruchem na podawane przez rodzica hasło. Na hasło „słonko świeci” – dziecko spaceruje, biega,  podskakuje. Na hasło „deszczyk pada” dziecko siada w wyznaczonym przez rodzica miejscu.

 

 

Posłuchajcie: „Deszczowa piosenka”. 

 

 

 

Praca plastyczna:  „Burza w kubeczku”.
Do zabawy będzie potrzebny papierowy przeźroczysty kubek lub szklanka, marker, bibuła, klej, nożyczki i wata.

Zadaniem dziecka będzie narysować markerem na kubeczku błyskawice. Następnie wyciąć paski bibuły w kolorach kojarzących się z burzową pogodą i przykleić je do dna wewnątrz kubeczka. Potem trzeba odwrócić kubek do góry nogami, a na odwróconym denku kubeczka przykleić kawałeczki waty symbolizujące chmurę.

 

 

16.06.2020 wtorek

 

Mam nadzieję, że wszyscy solidnie pracowaliście ze mną i już dużo wiecie i dużo umiecie. Zbliża się czas wypoczynku. Jeszcze tylko troczę poćwiczymy czytanie i liczenie, i będą wakacje. Niewiele was zapewne wyjedzie w góry czy nad morze ale w lesie może być każdy. Obejrzyjcie teraz filmik z piosenką, który podpowie wam co może was tam spotkać :

 

 LAS – @Śpiewanki.tv - Piosenki dla dzieci

 

- Jakie tajemnice kryje las ?

- Czym nas może zaskoczyć ?

- Czy powinniśmy bać się lasu ?

 

Posłuchajcie piosenki jeszcze raz i zabawcie się z nią robiąc dowolne figury

 

 

Nadszedł czas na zabawę z sylabami:

 

 

 

Zabawa - co ukryło się w sylabach?:

                     wa – cje – ka

            tol - la

            rze - mo

            gó - ry

            na – ku

            jak – ka

            o – pa – la – nie

            ce - słoń

 

A teraz troszkę trudniej, pobawimy się literami:

Alfabet po polsku z obrazkami dla dzieci [alphabet] - AbcZabawa

 

 

 

6. Zabawy słowem – powiedz jakie głoski słyszysz na początku i na końcu wyrazu:

lato, kolega, przedszkole, wakacje, wycieczka, góry, morze, jezioro, las, łąka, kajak, opalanie,

 

Starszaki;

Książka str. 92   – poczytajcie. Super jeżeli ktoś będzie czytał wyrazami, a kto ma jeszcze z tym problemy to niech nie głoskuje tylko stara się czytać sylabami.

 

Poekspeymentujcie teraz trochę sami. Który z tych eksperymentów robiliśmy w przedszkolu?

 Będzie wam potrzebne: jajko, ocet, woda, naczynia – np. słoik, olej, barwnik spożywczy, tabletka musująca np. wapno, mleko, łyżeczka, kilka kolorowych cukierków, talerzyk, cytryna, płyn do naczyń i sodę. Nie musicie wszystkich eksperymentów wykonywać od razu.

5 prostych eksperymentów dla dzieci ze składników, który każdy ma w domu 

 

 

 

15.06.2020 poniedziałek 

 

Kochane dzieciaki. Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Będzie to czas wspaniałej zabawy. Ale to niestety również czas czyhających niebezpieczeństw. Przygotowałam dla was na dziś prezentację, w której zawarte jest szereg wskazówek i przestróg na bezpieczne lato.

 

            Bezpieczne wakacje:    

 

Zastanów się i odpowiedz:

  1. O czym musicie pamiętać podczas upalnego lata?
  2. Wymieńcie wszystkie zagrożenia, na które musicie szczególnie uważać.

 

 

 

Mam marzenia

 

 

12.06.2020 piątek

 

 -  Kochani, podróżować możemy po najbliższej okolicy, po całej Polsce jak i po świecie. Wiem,  że niektórzy z was byli już nad polskim morzem inni byli już poza granicami kraju. Otwórzcie sobie teraz książki i omówcie :

 

5 - 6 latki str. 84, 85  Przyglądnijcie się ilustracjom i opowiedzcie jak planowali wakacje Olek i Ada? Będziecie mieć zadanie ułatwione . Jak przeczytacie poniższy tekst, to dowiecie się wszystkiego.

 

3 - 4 latki str. 76  Gdzie wybrali się Olek i Ada?

 

 

Pobawcie się z piosenką  Niech żyją wakacje. Mam nadzieję , że już potraficie ją zaśpiewać.  

 

 

Zapraszam Was na wycieczkę po Polsce.

POLSKA - Moja ojczyzna 

 

 

Starszaki napiszcie wg wzoru:

 

 

Polska jest piękna.

 

Karty :

5 – 6 latki cz.4, str. 63

 Mam dla was propozycje:

- rozwiążcie Śmieszne zgadywanki      

 

 - pokolorujcie wg wzoru: Kolorowanka  wg kodu  

 

 

10.06.2020  środa

 

 -  Na pewno do pracy siadacie wypoczęci więc na początek zapraszam do intensywnego myślenia.

 

Zabawy matematyczne

 

1.  "Gdzie jest miś?" zabawa dydaktyczna. 

  

2Rebus matematyczny 

 

3Liczby porządkowe     

 

4. Ćwiczenia matematyczne : oblicz ćwiczenia z przeliczaniem dodawanie i odejmowanie:

6 – 4 =                                                4 + 5 =

10 – 7 =                                              3 + 10 =

9 – 9 =                                                 7 +3 =

4 – 3 =                                                 5 + 4 =

8 – 4 =                                                 7 + 3 =

 

5.  Dopasuj kształt    

 

 

                  - Były zabawy  matematyczne, trzeba było wytężać myślenie , to przyszedł czas na zabawy ruchowe. Będą wam potrzebne woreczki gimnastyczne. Można je łatwo wykonać przez wypełnienie woreczka z materiału 10×10, lub foliowego np. kaszą , grochem, ryżem itp.. Kto nie ma woreczka może go zastąpić nawet małą maskotką.

 

Tak pracuje mój brzuszek :
Dzieci układają się na plecach na dywanie. Układają sobie woreczki na brzuchach. Na sygnał napinają mięśnie brzucha w taki sposób, aby woreczki uniosły się w górę. Po chwili rozluźniają mięśnie. Ćwiczenie należy powtórzyć 10 razy.

 

 Mam prosty kręgosłup :

 Dzieci układają sobie woreczki na głowach i prostują kręgosłup. Spacerują swobodnie po całym pokoju z woreczkami na głowie. Jeżeli woreczek upadnie, można go podnieść, chwytając palcami stóp.

 

Z kwiatka na kwiatek:

Rozkładamy na podłodze materiały o różnej strukturze- gładkiego, szorstkiego, miękkiego. Dzieci chodzą po materiale bez butów i skarpetek. Jeżeli mają Państwo w domu bibułę można rozłożyć ją na podłodze i poprosić dzieci, żeby spróbowały ugnieść ją stopami tak, aby uformować kulki. Komu się udało ugnieść stopą kule? Brawo!

 

Jazda na rowerku:

Dzieci kładą się na plecach na dywanie, unoszą nogi i wykonują naprzemienne ruchy nogami, naśladując jazdę na rowerze. Można powtarzać rymowankę , którą dziecko powinno znać: „ Jedzie rowerek na spacerek na słoneczko , na wiaterek

 

 

Poruszajcie się z Lulisią

Ćwicz z Lulisią i Lulitusiami   

Karty:

5 – 6 latki  turkusowa str. 77

 

 

 

09.06.2020  wtorek

 

 - Witajcie Kochane dzieci w kolejnym tygodniu naszej nauki.

Marzyć możemy o różnych rzeczach.  Częstym marzeniem przed wakacjami są podróże. Ta piosenka przypomni Wam czym możemy podróżować.

 

POZDRÓŻE MAŁE I DUŻE

 - Jakimi pojazdami możemy podróżować?

 - O jakich podróżach marzył bohater piosenki?

 - W jakim celu chciał podróżować?

 

Zadanie

  1. Jakie znasz rodzaje pojazdów?
  2. Wymień przynajmniej po 3 rodzaje pojazdów: lądowych, powietrznych i wodnych.

 

Zagadki słuchowe:

ŚRODKI LOKOMOCJ 

 

Karty:

5 – 6 latki cz.4, str. 62, 66

 

 - Nadeszła pora, żeby się poruszać.

Zabawa orientacyjno-porządkowa: Zbieramy kwiaty

Dzieci spacerują między kwiatami (kulkami z bibuły). Na sygnał dany  zbierają kwiaty w określonym kolorze i umieszczają je w koszyku oznaczonym kropką w takim samym kolorze.

 

 - Posłuchajcie ponownie piosenki, która szybko wpada w ucho. Jestem pewna ,że szybko się jej nauczycie. Może już ktoś spróbuje śpiewać.

Niech żyją wakacje  

 

 - Zagraj na dowolnym instrumencie perkusyjnym do piosenki:

Lato, lato , lato czeka

 

 

 - Obejrzyjcie jeszcze bajkę, która poszerzy wasze wiadomości o środkach transportu:

Środki transportu - Bajeczka edukacyjna dla dzieci   

 

 

 

     08.06.2020    poniedziałek

 

    Posłuchajcie piosenki a dowiecie się z niej o czym będziemy dzisiaj rozmawiać:    Dziecięce Przeboje - Mam marzenia 

   

 

Dyzio Marzyciel Julian Tuwim. Wiersze dla Dzieci z ANIMACJĄ.

  

Rozmowa:

-Co robił Dyzio na łące?
-O czym marzył?
-Kto to jest « marzyciel»?”
-Czy marzenia są potrzebne?

 

Każdy o czymś marzy. Wasi rodzice penie też planowali dla was wymarzone wakacje. Obecna sytuacja jednak skomplikowała te plany. W obecnych warunkach możecie sobie z rodzicami organizować np. pikniki poza domem.  Proponuję wam zabawę , podczas której możecie zaplanować , co chcielibyście na niego zabrać.

 

  1. Zabawa słownikowa

(Do tych zabaw potrzebne będą  przynajmniej 3 osoby.)

 Pierwsza osoba wymyśla początek i wypowiada zdanie np.

„Wybieram się nad rzekę.  Do kosza piknikowego zapakuję ……. . Następna osoba powtarza zdanie poprzednika i dodaje swój element, kolejne osoby powtarzają zdanie, wszystkie poprzednie elementy i dodają własny itd., itd. Elementy nie mogą się powtarzać.

 

  1. .Zabawa ruchowa rzutno-chwytna z piłką. (Do wykorzystania również na pikniku):

Rzucamy do siebie nawzajem piłkę i głośno liczymy do 10. Gdy wykonane zostaną dziesięć rzutów, osoba trzymająca piłkę opowiada o tym, jak lubi spędzać czas, co wprawia ją w doskonały nastrój.

 

Teraz wszystkie dzieci zapraszam do gry:    Memory  

    

Za chwilę zrobicie sobie czarodziejskie lusterko, ale najpierw posłuchajcie piosenki, której będziemy się uczyć w tym tygodniu.

Niech żyją wakacje  

 

Robimy lusterko:

Będziecie potrzebować starą płytę kompaktową , kawałek kartonu  (np. z pudełka po butach),  klej, nożyczki, papier kolorowy.

 Model lustra:   

(w miejscu szybki lustrzanej u was będzie płyta)

 

Opis kolejnych czynności :

 - Ołówkiem obrysowujemy na kartonie płytę – narysowane koło ma     być nieco większe od płyty kompaktowej.

 - . Następnie rysujemy rączkę i fantazyjny kształt oprawy lusterka.

 -  Wycinamy formę i dodatkowo kilka kółek.

 -. Do formy przyklejamy płytę CD (błyszczącą stroną na zewnątrz).   Zabezpieczamy ją przed wypadaniem kółkami, które przyklejamy na krawędziach naszego lusterka.

 -  Ozdabiamy ramkę kolorowym papierem.

 

Zabawy z lusterkiem:  trzymając w rączce małe lusterko wykonujecie poniższe polecenia:

• posyłanie całusków cmokając,

• nadymanie na przemian prawego i lewego policzka (przenoszenie powietrza z jednego policzka do drugiego),

• robienie różnych min: twoje usta są smutne, twoje usta się śmieją, masz smutny wzrok, twoje oczy się śmieją, jesteś przestraszony, jesteś zdziwiony.

 

 

Wszystkie dzieci nasze są

 

   

05.06.2020 piątek

 

3 – 4 latki -  Otwórzcie książkę na stronie  74, 75

5 – 6 latki – Otwórzcie karty pracy str. 56, 57

i opowiedzcie co się na nich dzieje. Każde zdanie zaznaczcie kolejno odłożoną kredką. Policz z ilu zdań składa się twoja wypowiedź.

 

-  Poproście rodziców, by odszukali swoje zdjęcia z dzieciństwa, młodości i obecne, a potem postarajcie się uporządkować je w kolejności chronologicznej. Porozmawiajcie z rodzicami o ich dzieciństwie. Poproście, aby opowiedzieli Wam o swoich ulubionych zabawach. Potem wybierzcie jedną z tych zabaw i spróbujcie się w nią pobawić.

 

Pobawcie się razem z rodzicem i z Pipi  Pończoszanką.

Zabawy ruchowe

 

Teraz zapraszam do zabaw  wykorzystując stare gazety:

  • Czarodziejski dywan - zadaniem waszym jest usiąść na rozłożonej na podłodze gazecie i odpychając się rękami przemieszczajcie się w różnych kierunkach.

 

  • Taniec na gazecie przy piosence  Kolorowe dzieci –pani Majki Jeżowskiej   

 

  •  Zabawa z gazetą – ćwiczenie małej motoryki. Zadaniem waszym będzie:

            - składanie gazety w harmonijkę,

            - robienie wachlarza,

            - wachlowanie się,

            - zgniatanie gazety w kulkę,

            - mięcie gazety,

            - rozprostowywanie pomiętej gazety,

            - darcie gazety na drobne kawałki,

            - moczenie gazety w misce z wodą,

            - zgniatanie zmoczonej gazety,

            - wyciskanie wody z mokrej gazety

  • Modelowanie przestrzenne z gazet. Zadaniem waszym będzie modelowanie z mokrej gazety różnych przedmiotów według własnego pomysłu. Następnie trzeba ułożyć stworzone przedmioty w specjalnie przygotowanym przez rodziców miejscu do wyschnięcia.

Karty :

5 - 6 latki cz. 4, str. 59

 

 

 -  Zaproście rodziców na podwórko i zabawcie się w zabawę napewno im znaną:

"Zabawa w klasy"

Rysujemy kredą na ziemi siedem kwadratów wielkości około 40 cm i jedno kółko na ich szczycie o podobnej wielkości, a następnie skaczemy po całej trasie w odpowiedniej kolejności. Za pomocą kamieni, trzeba najpierw trafić na pole, na które chce się dotrzeć (a trzeba na każde po kolei, od 1 do 8) i dopiero można było skakać.

Uwaga ! Kwadraty rysujemy tak, aby tworzyły postać człowieka:  4 jeden nad drugim, piąty i szósty – obok siebie , tak by tworzyły ramiona i na końcu koło – głowa.

 

 

 

   04.06 2020      czwartek

 

Dzisiaj na początek zapraszam do zabaw matematycznych.

  1. Maciek dał siostrze 6 tulipanów a Kasia  4  róże . zrobili razem piękny bukiet. Ile kwiatów było w bukiecie siostry ? Oblicz ?

 

  1. Jasiu dostał od  kolegi Floriana samochodów do zabawy , zgubił 1. Ile samochodzików ma Jasiu? Oblicz?

 

  1. Zabawa dramowa:

Rodzic lub ktoś z rodzeństwa siedzi wygodnie, ma zamknięte oczy   i zadaje pytania. Ty spacerujesz po pokoju i odpowiadasz:

Gdzie jesteś?
Co tam robisz ?
Co znajduje się dookoła Ciebie?
Jakie widzisz przedmioty?

Co jest w kształcie koła?

Co jest w kształcie trójkąta?

Co jest w kształcie prostokąta?

Co widzisz za oknem ?
Co wygląda jak kwadrat?

 Kto oprócz Ciebie jest teraz w tym  domu ?
W jakim kolorze są ściany?
Jak czujesz się w tym domu? Dlaczego ?

 

  1.  Policz figury, a następnie zapisz ich liczbę.     

 

  1.  Dodawanie w zakresie 0 - 10. Oblicz i pokoloruj  obok dwoma kolorami  tyle kulek ile wskazują cyfry. (Rodzica proszę o przygotowanie karty z zadaniem 5)

      6-1=                                OOOOOOOOOO

    4-3=                                OOOOOOOOOO

    5-4=                                OOOOOOOOOO

    1+7=                               OOOOOOOOOO

    2+8=                               OOOOOOOOOO

    2+3=                               OOOOOOOOOO

 

 

  1.        10 Małych Indian Piosenki dla dzieci bajubaju.tv        

Jak widzicie, liczyć się można uczyć nawet z piosenką.

Gotowe? Brawo!

 

 

 -  Wysłuchajcie piosenki, a następnie postarajcie się jej nauczyć:

 Kolorowe dzieci –pani Majki Jeżowskiej   

 

Słowa do piosenki „Kolorowe dzieci”

 

Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama,
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa.

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie,
Na wycieczki jeździć słoniem,
W Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie.

Ref. Nie patrz na to w jakim kraju
Jaki kolor dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie każda mama
Każdy tata chce tak samo,
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci.

Mogłam małą być Japonką
Co ubiera się w kimonko
Lub w Pekinie z rodzicami
Ryż zajadać pałeczkami.

Od kołyski żyć w Tunisie,
Po arabsku mówić dzisiaj
Lub do szkoły biec w Mombasie
Tam gdzie palmy rosną w klasie.

Ref. Nie patrz na to w jakim kraju
Jaki kolor dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!…

Weźcie wykonane wczoraj grzechotki i ponownie słuchając - może już trochę podśpiewując -  wygrajcie rytm piosenki.

 

Naśladując ruchy dzieci z linku zabawcie się z piosenką:  Śpiewające Brzdące - Indiański Taniec -

 

 

Czas popracować z kartami:

5 -6 latki cz. 4, str.  55

3 -4 latki cz. 2, str.  56

 

 

 

 

03.06.2020 środa

 

 - Na szczęście nie wszystkie dzieci mają tak ciężkojak widzieliście wczoraj.

W następnym filmie zobaczycie jak spędzają czas dzieci w różnych częściach świata:

Jak spędzają czas dzieci w różnych stronach świata- filmik autor M. Kubacka

 

 -  Wy jesteście jeszcze mali i jak każdy człowiek macie trochę obowiązków, ale macie też prawa, które muszą być przestrzegane przez dorosłych. Posłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica:

 

„Prawa dziecka” M. Brykczyńskiego.

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla nich
mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do robienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnią się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały,
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej jak umiecie.

 

Zastanów się i odpowiedz:

 - Jakie prawa mają dzieci?
 - A jakie prawo jest według Ciebie najważniejsze?

 - Czy dzieciom potrzebne są prawa?

 - Czy dzieciom potrzebne są obowiązki i dlaczego?
 

  Piosenka o Prawach Dziecka - Mała Orkiestra Dni Naszych

  

Najważniejszym prawem dziecka jest prawo do miłości rodzica i do czasu, który ten rodzic mu powinien poświęcać. Zapraszam więc rodziców do zabawy logopedycznej: „Piknik Kubusia Puchatka”


„Dzień był bardzo pogodny. Kubuś Puchatek, Króliczek, Prosiaczek, Tygrysek i Kłapouchy postanowili zaczerpnąć świeżego powietrza, więc zaplanowali udać się do lasu na piknik. Puchatek i Prosiaczek przygotowali koszyk (robimy z języka „koszyk” – boki i przód języka unosimy do góry tak, aby na środku powstało wgłębienie) i wypełnili go po brzegi przysmakami (wyciągamy język-koszyk z buzi i „wkładamy” do niego przysmaki – dzieci mówią, jakie). Tygrysek i Kłapouchy przygotowali soki i słomki do picia. Natomiast Królik zabrał duży koc (wysuwamy szeroki język na brodę). Kiedy wszystko było już gotowe przyjaciele ruszyli do lasu (wypowiadamy: tup, tup). Podążając leśnymi ścieżkami obserwowali skaczące po gałęziach drzew wiewiórki z puszystymi ogonkami (skaczemy jak wiewiórki – dotykamy czubkiem języka na przemian górnych i dolnych zębów zaczynając od lewej strony). Słyszeli wesołe ćwierkanie ptaków (wypowiadamy: ćwir, ćwir) oraz kumkanie żab (wypowiadamy: kum, kum). Kiedy dotarli na leśną polanę rozłożyli koc (wysuwamy szeroki język na brodę). Przyjaciele zmęczeni drogą rozsiadają się wygodnie na kocu i zabierają się do jedzenia pyszności z koszyka (mlaszczemy). Po zjedzeniu smakołyków piją pyszne soki (udajemy, że pijemy sok przez słomkę). Wszystko było bardzo smaczne (oblizujemy wargi ruchem okrężnym). Kiedy już się posilili, postanowili pospacerować po lesie. Puchatek dostrzegł kilka dorodnych grzybów, które delikatnie zerwał i włożył do opróżnionego wcześniej koszyka (robimy koszyk z języka – boki i przód języka unosimy do góry tak, aby na środku powstało wgłębienie i wkładamy do niego grzyby). Króliczek nie miał szczęścia do grzybów, ale pod jednym bardzo dużym drzewem zauważył norę lisa (otwieramy buzię szeroko i cofamy język jak najdalej do tyłu). Był tym odkryciem tak poruszony, że natychmiast pobiegł o wszystkim powiedzieć przyjaciołom (biegniemy – dotykamy kolejno zębów górnych potem dolnych, zaczynając od prawej strony). Przyjaciele spotkali również rodzinę saren i małe dziki, które uśmiechały się do nich wesoło (uśmiechamy się). Kiedy tak spacerowali po lesie zaczęło się ściemniać. Przyjaciele udali się więc w drogę powrotną do domu. Byli już bardzo zmęczeni (ziewamy). Położyli się do łóżek i szybko zasnęli po dniu pełnym wrażeń (chrapiemy).

ćw. A. Kopycińska-Baranienko

Poćwicz z nimi:  Zumba dla dzieci   

 

Książka , str. 83

 Drogie starszaki, czytając dalszą część opowiadania  dowiecie się co spotkało Franka.

 

 

 

02.06.2020 wtorek

 

 -  Wszyscy wiemy , że ulubionym zajęciem wszystkich dzieci jest zabawa. Wy na pewno zgadzacie się z tym . Jednak nie wszystkie dzieci na świecie mają taką możliwość. Niektórzy niestety, żeby przeżyć muszą pracować już od najmłodszych lat. Często muszą liczyć tylko na siebie. Nie mają tak dobrze jak wy.

Obejrzyjcie teraz film i reportaż na temat życia innych dzieci, które żyją w upełnie innych warunkach niż wasze.

 

 

  Film edukacyjny: NEEMA

 

Rozmowa:           

- O czy marzył Neema ?

- Czy one mają czas na zabawę ?

- Co muszą robić żeby przeżyć ?

- Kto pomógł chłopcu w nauce ?

- Dzięki czemu osiągnął sukces ?

 

Dzieci Świata - cykl reportaży Marzeny Figiel

    

Rozmowa:

  1. Gdzie często mieszkają dzieci, które przed chwilą zobaczyliście?
  2. Jak wygląda ich dzień?
  3. Kto im pomaga?
  4. Porównajcie teraz wasze życie z życiem tych przedstawionych na filmikach dzieci. Kto ma lepiej?

 

 

-  Wiem, że Wy też macie swoje obowiązki, ale one są dostosowane do waszych możliwości. Czasem pomagacie rodzicom, może rodzeństwu . Musicie się też trochę uczyć.

Właśnie teraz mam dla was małe zadanie. Otwórzcie sobie  wasze karty pracy:

 

5 - 6 latki cz. 4,

- Narysuj siebie , stosując ulubione kolory str. 54,

- Ułóż zdania do ilustracji: Jak Olek i Ada spędzili Dzień Dziecka str.58

 

3 – 4 latki cz.2 - połącz obrazki wg wskazówek :  , str. 57

 

 

 -  Popracowaliście to czas na zabawę „Rób to, o czym mówi wiersz”-  ćwiczenia logorytmiczne:

(Dzieci poruszają się razem zgodnie z tekstem wypowiadanego wierszyka).


Zrób do przodu cztery kroki, i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa, ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok, przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy, by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć!
Wokół obróć się, raz dwa, piłka skacze hop-sa-sa.
Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie, i wyciągnij w górę nogę.

 

Zapraszam do zabawy z piosenką:  Śpiewające Brzdące - Jesteśmy dziećmi

 

Propozycja pracy technicznej

Zapraszam Was teraz do manipulowania. Będzie wam potrzebna tubka z papieru toaletowego, papier kolorowy, klej, nożyczki gumki recepturki oraz trochę ryżu lub kaszy.

Grzechotka    

Zachowajcie ją. Przyda się do zajęć muzycznych.

 

 

6 latki zapraszam do poczytania. Może który pięciolatek też potrafi ? Spróbujcie.

Książka str. 82.

 

 

 

 

01.06.20202 poniedziałek

 

Drogie dzieci!
Życzymy Wam, aby Wasze dzieciństwo było jak najlepsze i by trwało jak najdłużej.

Żyjcie tak, aby każdy kolejny dzień był wyjątkowy i pełen przygód. Wypełniajcie każdą mijającą chwilę tak, aby we wspomnieniach dawała Wam dużo radości.

Nie dorastajcie za szybko, cieszcie się każdym dniem, dokąd beztroska jest Waszym przywilejem.

Życzą Panie z przedszkola